Systém automaticky zapíná a vypíná dálkové světlomety podle aktuální dopravní situace.
Některé alternativní názvy
Automatic High Beam, Dynamic Light Assist, Intelligent Light Assistant (ILA)
Jak funguje
Systém automaticky rozsvítí dálková světla, např. při rychlosti vyšší než 60 km/h a za nepříznivých světelných podmínek. Při přiblížení se ke vpředu jedoucímu vozidlu, anebo objeví-li se protijedoucí vozidlo, systém naopak dálková světla automaticky ztlumí, aby nedošlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. I při aktivovaném systému může řidič přepínat mezi potkávacími a dálkovými světly manuálně. Systém umožňuje řidiči více se soustředit na sledování dopravní situace.
Kdy nefunguje
(a je nutno přejít na ruční ovládání dálkových světel): při nepříznivých světelných a klimatických podmínkách jako jsou tma, silný déšť nebo sněžení, v ostrých zatáčkách, při prudkém klesání nebo stoupání, v blízkosti silně reflexních ploch, v blízkosti špatně osvětlených účastníků silničního provozu (např. cyklistů) anebo při jízdě v hůře osvětlených obcích. Kamera může mít omezenou funkčnost, pokud není čisté čelní sklo.
Rizika
- Systém někdy reaguje s prodlevou, což způsobuje nechtěné oslnění ostatních účastníků provozu.
- Někdy systém automaticky přepne na potkávací světla, ačkoli se žádné vozidlo neblíží, když mylně považuje osvícené objekty u silnice (např. patníky) za vozidla.